10 superpotravin

Že jsou některé potraviny zdravější než ostatní, je obecně známa věc. Víte ale, které jsou ty „nejlepší“? Zde vám přinášíme krátký výčet nejdůležitějších vlastností u 10 běžně dostupných potravin.

1.Goji

Tyto sytě červené plody z Asie mají silné antioxidační účinky. Jsou vhodné k prevenci rakoviny a stárnutí. V zimním období se vám budou hodit dvojnásob. Podporují imunitu a vyrovnávají pH v krvi. Jsou i významným zdrojem beta-karotenu. Dále obsahují zinek, selen, železo a vápník. Goji má též protizánětlivý efekt. Nepřekračujte denní povolené množství. Nejvýše dvě hrsti denně.

tumblr_ndy7qdsQfq1sn5m44o2_400

2. Hlávkový salát

Zelené listy hlávkového salátu mají vysoký obsah vitamínů, posilují imunitní systém. Salát je hojným zdrojem železa a kyseliny listové, pomáhá odstraňovat únavu, podporuje trávení a čistí játra.

tumblr_n5h2iiAZGt1s829s6o1_500

3. Česnek

Kdo by neznal česnek jako přírodní antibiotikum. Pomůže vím například při chřipce. Snižuje hladinu cholesterolu. Prospívá při cukrovce a ničí i parazity. Nejúčinnější je v syrové formě.

tumblr_ng23lv5nYp1sn5m44o1_1280

4. Borůvky

Kromě vitamínu C v sobě borůvky mají velké množství antioxidantů a flavonoidů. Jsou prevencí proti cukrovce, žaludečním vředům, vysokému krevnímu tlaku a srdečním problémům. Třísloviny obsažené v plodech mírní menstruační bolesti, silné krvácení.

tumblr_ngjtg1Cy9f1s0dnyzo1_500

5. Granátové jablko

V tomto jablku najdete spoustu prospěšných látek. Sodík, draslík, ale i vitamín B1,B2 a B3. Konzumace přispívá ke snižování rizika kardiovaskulárních chorob, působí proti vzniku osteoporózy i rakoviny. Posiluje imunitu, pomáhá ke snížení vysokého krevního tlaku a cholesterolu v krvi.

tumblr_nfwhbs8avg1sn5m44o2_500

6. Zelený čaj

Čaj je prospěšný ve všech „barvách“. Zelený, bílý i černý. Je zde vysoký podíl polyfenolů a flavonoidů, které těl chrání před volnými radikály a snižují tak riziko rakoviny. Zelený čaj má pozitivní vliv na metabolismus, odborníci jej doporučují při redukční dietě.

tumblr_inline_nguji9i7yU1raozlt

7. Mandle

Mandle obsahují množství vitamínů ze skupiny B. Příznivě působí na srdce a zlepšují paměť. Jedna hrst mandlí denně vám dodá 75 mg vápníku, 200 mg draslíku a 76 mg hořčíku.

tumblr_nd6yh3tPIy1sn5m44o4_1280

8. Avokádo

Avokádo má vysokou nutriční a kalorickou hodnotu. Spolu s olivami je avokádo ovocem nejbohatším na tuky. Jedná se o tuky zdraví prospěšné, které pomáhají srdci. Avokádo obsahuje proteiny, lutein, kyselinu listovou, a vitamín E. Působí jako prevence proti rakovině.

tumblr_nfxjwySyix1u3f517o1_500

9. Sladké brambory

Tyto brambory jsou účinnou prevencí civilizačních chorob a rakoviny. Mají vysoký obsah beta-karotenu. Obsahují vitamín A, který zpomaluje stárnutí. Dále vitamín B,C, E, železo a draslík. Batáty jsou bohatým zdrojem sacharidů.

tumblr_n5u1zinLy41s9x5uco1_500

10. Brokolice

Má v sobě spoustu vitamínu C a je tedy vhodná při detoxikaci organismu. Podílí se na prevenci proti rakovině. Díky vitamínu A či glutathionu posiluje imunitní systém. Dietologové ji doporučují při redukčních dietách. Brokolice je bohatým zdrojem hořčíku. Minerálem nezbytným pro činnost svalů, srdce. Vysoký podíl vlákniny působí jako prevence nemocí střev.

tumblr_nfkbq27EZz1sa9pj8o2_250

Převzato z magazínu Víkend.

Zdroj obrázků Tumblr

 

Mohlo by se ti líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>